Виникнення футболки та її популярність

Незважаючи на українську назву, поява футболки ніяк не пов'язане з футболом. Своїм походженням вона "зобов'язана" першій світовій війні і підприємливості американців. Після нападу японців на Перл Харбор (1941) в армію америки закликали одинадцять мільйонів новобранців, і у Пентагону з'явилися проблеми з обмундируванням солдатів. Американці звернули увагу на легку бавовняну нижню білизну європейських солдатів і без зволікань удосконалили досягнення "колег по зброї", винайшовши сорочку з бавовни з короткими рукавами і круглим коміром. Вона могла бути верхнім одягом на судні біля берегів Тихого океану або нижньою сорочкою в більш холодному кліматі.

Армійська нижня сорочка отримала в англійській мові (точніше - в його американській версії) офіційне ім'я t-shirt (Т-подібна сорочка). І лише прийшовши в СРСР як спортивний верхній одяг, отримала знайому нам назву "футболка", дійсно став елементом футбольної форми і культовим атрибутом для вболівальників та гравців.

marlon brando"Річчю в моді" футболка стала завдяки американцям, точніше зіркам американського кінематографа. Першим здивував громадськість Марлон Брандо у фільмі "Трамвай« Бажання »" (1951). Тоді проста біла футболка, що обтягує плечі героя - Стенлі Ковальського - стала символом нової, розкріпаченої і брутальної сексуальності. А найбільш відомим фільмом, що спричинило за собою неймовірну моду на футболки, по праву вважається "Бунтар без причини" з Джеймсом Діном (1955). Неодноразово з'являючись в "нижній білизні" на широкому екрані, актори робили великий вплив на просування футболок в маси. Поступово футболки завойовували наш світ. Завдяки своїй дивовижній історії, вони стали символом сили і патріотизму, а слідом і уособленням чоловічого початку в цілому.

Спочатку футболки випускалися тільки білого кольору, але потім в американській моді з'явився своєрідний патріотичний звичай друкувати на них або назву корабля, або назву літака, або військової бази. У 60-ті роки почалася ера друку на футболках. На футболці, молоді люди стали висловлювати свої переконання і уподобання, як на чистому аркуші. Перетворивши її на потужний символ бунтарської контркультури. Малювати і писати на футболках придумали хіпі: вони прикрашали їх пацифіками, голубами та квітами - чи написами про війну, расизм (дивлячись куди вони збиралися - на Вудсток або на демонстрацію). Трохи пізніше, на початку 70-х, на майках почали друкувати зображення рок-груп; рок-футболки виросли в справжній культ - залишалися до пори до часу за межами «серйозною» моди, яка вже мала багато спільного зі «стилем вулиць», як П'єр Карден - з Джимом Моррісоном. Панк перевернув все! З ніг на голову. Коли Джоні Роттен на своїх футболках власноруч писав «I hate» до напису Pink Floyd або виводив «Kill All Hippies», він створив той самий «fashion statement». З цих пір немає нічого кращого, ніж майка зі слоганом, яка виражає весь твій «attitude» до навколишнього світу.